söndag 5 april 2015

Overklig känsla

Jag är mamma. Så mycket har jag förstått. Jag har också förstått att hur mycket man än försöker förbereda sig innan ens bebis kommer så är man inte beredd på det som händer med en själv när ens bebis kommit. 

Så mycket känslor man får för sitt barn. Jag kan inte ens förklara hur mycket jag älskar detta barn för det går inte att sätta ord på. 

Just nu ligger hon på min axel och snusar så sött. Hon är lite mitt emellan sömn och vaken. Hon ger mig små leenden då och då och ibland gnälls de till lite när nappen är för långt bort. 

Tre månader har hon funnits. Helt ofattbart vad tiden går fort. Och hon växer så det knakar. Med alla kläder vi fått så ser vi till att använda allt så mycket vi kan innan det är dags för nya storlekar. 

Mikaela har fått så fina påskpresenten av kusiner och mormor o morfar men av sina egna föräldrar blev de i år en massa kärlek. Men så småningom när vi kan börja gömma ägg och visa Mikaela en del av vår barndom så blir det nog mer än kärlek i äggen 😉

I september ska vi ut och resa med lilla familjen. Mikaela är 8 månader när vi åker men om de är nån som läser som har några tips vad vi bör tänka på så välkomnas era erfarenheter med öppna armar!

Nu ska jag försöka lägga ifrån mig min bebis och ta mig upp för att äta lite frukost! Ha en fin påskdag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar